Klachten Procedure

Ik streef altijd naar de hoogste kwaliteit van zorg. Mocht u echter niet tevreden zijn of een klacht willen indienen, dan hebben ik een duidelijke klachtenprocedure opgesteld.

Klacht?

Soms kunnen er misverstanden ontstaan in de samenwerking. Misschien ben je het met sommige dingen niet eens of ben je ontevreden. Laat het mij dan weten, zodat we samen proberen een oplossing te vinden. Je kunt hierbij rekenen op een zorgvuldige en vertrouwelijke behandeling van je klacht.

Klachten indienen

Indien u er samen met mij niet uitkomt, kunt u uw klacht voorleggen aan een onafhankelijke klachtencommissie bij diverse organen. De Nederlandse Patiënten Consumenten Federatie (NPCF) geeft diverse brochures uit m.b.t. je rechten als cliënt. (www.npcf.nl).

Klachtencommissies

Er zijn diverse organen en beroepsverenigingen waar u u klacht kunt indienen:

*Nederlands Instituut van Psychologen
College van Toezicht/NIP, Postbus 2085, 3500 GB Utrecht. https://nip.nl/klachtenregeling/

 

*Vereniging Cognitieve Gedragstherapie (VGCT)
Je kunt de klachtenfunctionaris telefonisch (030-254 30 54) of per e-mail (klacht@vgct.nl) bereiken.

https://www.vgct.nl/wp-content/uploads/2022/02/Klachtenprocedure.pdf
 

*Geschillen Commissie Zorg
Geschillencommissie voor Vrijgevestigde ggz-praktijken is digitaal te bereikbaar via
www.degeschillencommissie.nl

 
*Tuchtcollege voor de Gezondheidszorg
Op grond van de Wet BIG vallen gz-psychologen, onder het tuchtrecht. Op grond van deze wet kunt u uw klacht ook indienen bij het Tuchtcollege voor de Gezondheidszorg. Deze procedures zijn vaak formeel en tijdrovend. Informatie over welke soort klachten in behandeling worden genomen vindt u op www.tuchtcollegegezondheidszorg.nl/ikhebeenklacht.

 

Heeft u een klacht of wilt u meer informatie?

Neem gerust contact met mij op, ik help u graag verder.