Goedgekeurd kwaliteitsstatuut ggz – vrijgevestigden Format C
Per 1 januari 2017 zijn alle aanbieders van ‘geneeskundige ggz’, dat wil zeggen generalistische basis- ggz en gespecialiseerde ggz binnen de Zorgverzekeringswet, verplicht een kwaliteitsstatuut openbaar te maken. Dit betreft een goedgekeurd kwaliteitsstatuut.
I. Algemene informatie
1. Gegevens ggz-aanbieder
Naam regiebehandelaar: Jamie Schroen-Verkoulen
BIG-registraties: 59930523725
Overige kwalificaties: Cognitieve Gedragstherapeut VGCT en EMDR Therapeut VEN Basisopleiding: Doctoraal Orthopedagogiek, GZ-opleiding
Persoonlijk e-mailadres: jamie.schroen@gmail.com
AGB-code persoonlijk: 94110520
Praktijk informatie 1
Naam praktijk zoals bekend bij KVK: Psychologen Praktijk Schroen-Verkoulen E-mailadres: psychologenpraktijkschroen-verkoulen@ziggo.nl
KvK nummer: 14122467
Website
AGB-code praktijk: 94066760
Praktijk informatie 2
Naam praktijk zoals bekend bij KVK: Mutsaersstichting E-mailadres: j.schroen@mutsaersstichting.nl
KvK nummer: 41062188
Website: www.mutsaersstichting.nl
AGB-code praktijk: 06291106
Praktijk informatie 3
Naam praktijk zoals bekend bij KVK: Psychologenpraktijk OOG E-mailadres: j.schroen@pp-oog.nl
KvK nummer: 17251390
Website: www.oogpsychologen.nl
AGB-code praktijk: 22220697
2. Biedt zorg aan in
Omdat in het Zorgprestatiemodel nog wordt gewerkt met een onderscheid in basis- en specialistische ggz wordt tijdelijk deze vraag ook opgenomen in het kwaliteitsstatuut. Dit onderscheid zal in de toekomst vervallen en dan blijft uitsluitend de indeling in categorieën over.
2a.
Hier dient in ieder geval één optie te worden aangevinkt. Meerdere opties zijn mogelijk. de generalistische basis-ggz
2b.
Hier dient in ieder geval één optie te worden aangevinkt. Meerdere opties zijn mogelijk. Categorie A
Categorie B
Categorie C
3. Beschrijving aandachtsgebieden/zorgaanbod
Patiënten/cliënten kunnen met de volgende problematiek in de praktijk terecht (zoals aandachtsgebieden, type klachten, behandelvorm):
3a. Beschrijf in maximaal 10 zinnen de algemene visie/werkwijze van de praktijk en hoe uw patiënten/cliëntenpopulatie eruit ziet. Bijvoorbeeld: op welke problematiek/doelgroep richt de praktijk zich, betrekt u familie/omgeving in de behandeling, past u eHealth(toepassingen) toe, etc.: De praktijk ondersteund kinderen, jongeren en volwassenen met psychische klachten. We bieden diagnostiek en behandeling bij diverse problematieken. De hulpvraag van de client staat centraal, waarbij vanuit een holistische perspectief de klachten in kaart worden gebracht, metingen worden verricht en vervolgens een behandelaanbod op maat wordt voorgesteld en bij akkoord client wordt ingezet. We werken hierin samen met maatschappelijke partners, zoals gemeentes, huisarts etc.
3b. Patiënten/cliënten met de volgende hoofddiagnose(s) kunnen in mijn praktijk terecht:
Aandachtstekort- en gedrag Pervasief
Overige kindertijd Depressie
Angst
Restgroep diagnoses
Slaapstoornissen
4. Samenstelling van de praktijk
Aan de praktijk zijn de volgende zorgverleners verbonden:
Indicerend regiebehandelaar 1
Naam: J. Schroen-Verkoulen BIG-registratienummer: 59930523725
Coördinerend regiebehandelaar 1
Naam: J. Schroen-Verkoulen BIG-registratienummer: 59930523725
Medebehandelaar 1
Naam: A.M. Verkoulen BIG-registratienummer: 49933879431
Specifieke deskundigheid: Orthopedagoog Generalist
5. Professioneel (multidisciplinair) netwerk
5a. Ik maak gebruik van een professioneel (multidisciplinair) netwerk waaronder:
Huisartsenpraktijk(en)
Collegapsychologen en -psychotherapeuten
5b. Ik werk in mijn professioneel (multidisciplinair) netwerk het meest, frequent, samen met (naam/namen en indien van toepassing BIG-registratie(s)):
Huisartsen in de regio Midden Limburg
Collega psychologen in de regio
Gemeentes Midden Limburg
5c. Ik maak in de volgende situaties gebruik van dat professionele (multidisciplinaire) netwerk, tenzij de patiënt/cliënt daarvoor geen toestemming geeft:
-op- en afschaling
-beschikkingen Jeugdwet
-samenwerking in casuïstiek (categorie C) -Consultatie
-Medicatie -Intervisie
5d. Patiënten/cliënten kunnen gedurende avond/nacht/weekend/crises terecht bij (mijzelf, huisartsenpraktijk/post, spoedeisende eerste hulp, ggz-crisisdienst):
-huisartsenpraktijken
-spoedeisende eerste hulp
-crisisdienst GGZ
5e. Heeft u specifieke afspraken met een ggz-crisisdienst, HAP of SEH?
Nee, omdat: Bij intake wordt een risico inventarisatie gedaan. Vervolgens informeren wij patiënten altijd over de mogelijkheden en stappen te ondernemen in geval van crisisituaties.
5f. Ik vorm een lerend netwerk met de volgende vijf (inclusief mijzelf) zelfstandig werkende zorgverleners of heb mij aangesloten bij het lerend netwerk van de volgende zorgaanbieder: Binnen mijn werkverbanden binnen de Mutsaerstichting en OOG psychologen maak ik onderdeel uit van diverse intervisie groepen (EMDR, Adolescenten, CGT, Kind en Jeugd, Kwaliteit van Zorg) en geef ik supervisie aan Praktijk Ondersteuners bij de Huisartsen in de regio Eindhoven. Daarnaast worden er intern diverse cursussen aangeboden, maak ik gebruik van Psyflix om mijn beroepskennis op peil te houden. Daarnaast neem ik deel aan cursusaanbod en scholingen vanuit de VGCT om mijn accreditatie punten te behalen in het kader van mijn registratie.
5g. Het lerend netwerk geeft op deze manier invulling aan het samen leren en verbeteren:
-informeren omtrent actuele ontwikkelingen binnen de GGZ
-op peil houden van beroepskennis
-ontwikkeling en opvolgen van mijn eigen proces/functioneren als hulpverlener -reflecties een feedback omtrent hulpverleningstrajecten
6. Contracten met zorgverzekeraars en de vergoeding van verzekerde zorg
Heeft u een contract met de zorgverzekeraar? Nee
7. Behandeltarieven:
Ik heb het tarief voor zelfbetalers gepubliceerd op mijn website of in de praktijk.
Ik hanteer geen voorwaarden en tarief voor no-show.
Ik upload het document/de documenten met de behandeltarieven, no-show voorwaarden en no- show tarief op : www.ggzkwaliteitsstatuut.nl
8. Kwaliteitswaarborg
Ik voldoe aan de volgende kwaliteitseisen, voortvloeiend uit mijn beroepsregistratie, specialisme of branche/beroepsvereniging(aanvinken wat van toepassing is:
Intervisie
Bij- en nascholing
Registratie-eisen van specifieke behandelvaardigheden
De beroepscode van mijn beroepsvereniging
Ik upload het document met bewijsvoering van de basiskwaliteitseisen van mijn beroepsgroep op www.ggzkwaliteitsstatuut.nl
9. Klachten- en geschillenregeling
Mijn patiënten/cliënten kunnen met klachten en geschillen over mij of mijn behandeling terecht bij mij of bij (naam en contactgegevens klachtenfunctionaris):
-Nederlands Instituut voor Psychologen
-Geschillen Commissie Zorg
-Tuchtcollege voor de Gezondheidszorg -Vereniging Cognitieve Gedragstherapie
Ik upload het document met de klachtenregeling op:
www.ggzkwaliteitsstatuut.nl
10. Regeling bij vakantie en calamiteiten
10a. Patiënten/cliënten kunnen tijdens mijn afwezigheid gedurende vakantie en ziekte terecht bij
Naam vervangend behandelaar: Mw. drs. A.M. Verkoulen
10b. Ik heb overdracht geregeld en vastgelegd in geval de praktijk plotseling sluit wegens overlijden of andere calamiteiten:
Ja
II. Het behandelproces - het traject dat de patiënt in mijn praktijk doorloopt
11. Wachttijd voor intake en behandeling
Patiënten/cliënten vinden informatie over wachttijden voor intake en behandeling via deze link of document (en kunnen deze telefonisch opvragen).
Link naar wachttijden voor intake en behandeling: kunnen dit telefonisch bij mij opvragen. Ik ben nog een beginnende praktijk met een klein aantal cliënten.
12. Aanmelding en intake
12a. De aanmeldprocedure is in de praktijk als volgt geregeld (zoals: wie ontvangt de telefonische aanmelding, wie doet de intake, hoe verloopt de communicatie met de patiënt/cliënt):
-Clienten melden zich telefonisch aan bij eigenaar.
-Na ontvangst verwijzing wordt intake gesprek gepland
-Intake wordt uitgevoerd door regiebehandelaar
-Op basis van de intake wordt er een behandelovereenkomst opgesteld. -Communicatie met de patient vindt telefonisch, via mail of app plaats.
12b. Ik verwijs de patiënt/cliënt naar een andere zorgaanbieder met een beter passend zorgaanbod of terug naar de verwijzer –indien mogelijk met een passend advies- indien de praktijk geen passend aanbod heeft op de zorgvraag van de patiënt/cliënt:
Ja
13. Behandeling
13a. De patiënt/cliënt is geïnformeerd over degene die het aanspreekpunt is tijdens de behandeling (naam en functie van de betreffende persoon zijn bekend bij de patiënt/cliënt): Ja
13b. Bij langer durende behandeling (> 12 weken) stuurt de indicerend regiebehandelaar een afschrift of samenvatting van het behandelplan als brief naar de huisarts (of andere verwijzer), tenzij de patiënt/cliënt daarvoor geen toestemming geeft:
Ja
13c. Ik draag zorg voor goede communicatie met de patiënt/cliënt en –indien van toepassing en met toestemming van de patiënt/cliënt- diens naasten, over het beloop van de behandeling. Ik doe dat als volgt:
-tussentijdse rapportage huisarts (met toestemming client)
-telefonisch contact
-mailcontact
-bereikbaar via WhatApp
-gebruik maken van ECD Incura GGZ
13d. De voortgang van de behandeling en begeleiding wordt in de praktijk als volgt gemonitord (zoals voortgangsbespreking behandelplan, evaluatie, vragenlijsten, ROM):
-in het ECD Incura
-voortgangsbesprekingen behandelplan
-evaluatie en eindgesprekken
-ROM metingen (bij intake, tussentijds, einde behandeling)
13e. Ik reflecteer periodiek en tijdig met de patiënt/cliënt (en eventueel zijn naasten, medebehandelaren) de voortgang, doelmatigheid en effectiviteit van de behandeling. Als standaardperiode hanteer ik hiervoor:
- om de 3 maanden
13f. Ik meet de tevredenheid van mijn patiënten/cliënten op de volgende manier (wanneer, hoe):
-Ik voer client tevredenheidsonderzoek uit via het laten invullen van vragenlijsten verstuurd vanuit het ECD. Dit doe ik bij intake, tussentijds en aan het einde van de behandeling. De vragenlijst is standaard opgenomen in het ROM van het ECD.
14. Afsluiting/nazorg
14a. Ik bespreek met de patiënt/cliënt (en eventueel zijn naasten) de resultaten van de behandeling en de mogelijke vervolgstappen:
Ja
14b. De verwijzer wordt hiervan door de (coördinerend) regiebehandelaar in kennis gesteld middels een afrondingsbrief, tenzij de patiënt/cliënt hiertegen bezwaar maakt:
Ja
14c. Als een vervolgbehandeling nodig is, geef ik hierover gericht advies aan de verwijzer. Ik informeer de vervolgbehandelaar waar nodig over het verloop van de behandeling en de behaalde resultaten voorzien van het vervolgadvies, tenzij de patiënt/cliënt hier bezwaar tegen maakt:
Ja
15. Omgang met patientgegevens
15a. Ik vraag om toestemming van de patiënt/cliënt bij het delen van gegevens met niet bij de behandeling betrokken professionals:
Ja
15b. In situaties waarin het beroepsgeheim mogelijk doorbroken wordt, gebruik ik de daartoe geldende richtlijnen van de beroepsgroep, waaronder de meldcode kindermishandeling en huiselijk geweld (bij conflict van plichten, vermoeden van kindermishandeling of huiselijk geweld), het stappenplan materiële controle en ik vraag het controleplan op bij de zorgverzekeraar (bij materiële controle):
Ja
15c. Ik gebruik de privacyverklaring als de patiënt/cliënt zijn diagnose niet kenbaar wil maken aan zijn zorgverzekeraar/NZa:
Ja
III. Ondertekening
Naam: Jamie Schroen-Verkoulen Plaats: Heel
Datum: 15-03-2024
Ik verklaar dat ik me houd aan de wettelijke kaders van mijn beroepsuitoefening,
handel conform het Landelijk kwaliteitsstatuut ggz en dat ik dit kwaliteitsstatuut naar waarheid heb ingevuld:
Ja